ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

صدور کارت‌های هوشمند سرعت گرفت؟ | تولید ۵ میلیون کارت هوشمند داخلی

  • کد خبر: ۸۴۹۷۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
صدور کارت‌های هوشمند سرعت گرفت؟ | تولید ۵ میلیون کارت هوشمند داخلی
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: با توجه به تأمین نشدن بدنه کارت و تراشه هوشمند از خارج از کشور، روند صدور کارت هوشمند ملی با کندی مواجه شد، اما ۵ میلیون کارت با بدنه تولید داخل صادر کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه وظیفه سازمان ثبت کشور، ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است، گفت: این سازمان در کنار این وظایف، سایر خدمات از جمله صدور کارت هوشمند و تغییر نشانی را انجام می‌دهد.

وی افزود: برابر قانون متولی تأمین بدنه کارت هوشمند ملی، چاپخانه دولتی است و تراشه کارت اساساً وارداتی است و در کشور هنوز فناوری آن موجود نیست.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: چاپخانه دولتی مواد اولیه را وارد و مراحل فنی را طی کرده و به مرحله تولید رسیده و سازمان ثبت احوال حدود پنج میلیون کارت هوشمند تولید داخل را صادر کرده است.

ابوترابی بیان کرد: برابر ماده ۴۶ قانون محاسبات عمومی کشور، متولی تأمین بدنه کارت، چاپخانه کارت است و تراشه این کارت‌ها نیز در دنیا توسط چهار یا پنج کشور تولید می‌شود. البته شرکت‌های دانش بنیان ایرانی از طریق معاونت رئیس جمهور پیگیر هستند تا بتوانند این تراشه را در داخل تولید کنند.

وی از اقدامات سازمان ثبت احوال برای صدور کارت هوشمند گفت: ظرفیت سازی جهت تولید دو میلیون و ۵۰۰ هزار کارت صورت گرفته است و دستگاه‌هایی را در این راستا وارد و نصب کرده ایم.

ضرورت تأمین به موقع کارت هوشمند ملی

ابوطالب شفقت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به ضرورت تأمین به موقع کارت ملی شهروندان گفت: در این بستر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسبی در کشور به خصوص در مجموعه وزارت دفاع وجود دارد که امید است با هم افزایی ظرفیت‌های داخلی سالانه به رقم تولید سه میلیون کارت ملی در کشور برسیم.

وی افزود: وزارت دفاع با توجه به ظرفیت‌های بومی، صنعتی و علمی توانایی بالایی در تأمین به موقع کارت ملی مورد نیاز دارد و در این عرصه ورود تمامی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان دارای ظرفیت، ضروری است.

از جمعیت ۶۴.۵ میلیون نفری واجد شرایط بیش از ۶۱ میلیون نفر مدارک خود را تکمیل کرده‌اند و برای حدود ۵۲ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

منبع: شبکه خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->